Pages

Peristiwa Di Pengakhiran Syawal

"Kau ni apa nak jadi lah. Kelas datang lambat, selalu ponteng. Lewat pulak tu, sejam lewat" kata Ketua (rujuk: Cerita Saya di Universiti) bila aku sampai di kelas pagi tadi.

Ya. Aku lewat. Lagi. Lewat memang lewat. Terbangun lewat. Dan ramai nak masuk bilik air. Aku tak mahu mandi dalam keadaan tertekan. Jadi, aku kasi orang lain dulu mandi. Biar jadi orang last mandi. Takpa. Asalkan tak tertekan.

Aku senyum saja pada ketua, bila dia kata macam tu. Sambil itu, aku mengira dalam kepala otak, peratusan berapa kali dia datang lagi lambat dari aku.

Oh. Dia lagi tinggi.

Dasar Hipokrit.

Hahaha.

Macam lah aku, tak. Orang lain, tak. Besar mana orang, kecik mana manusia. Misti ada hipokrit. Walau sekecil atom pun. Tetap ada.

Hahaha.

Oh, ya. Selamat Menyambut Hari Raya yang ke 30 untuk semalam.

Hahaha...

13 comments:

Ries Lee said...

setiap org hipokrit...
tipu la kalau tak mengaku...

kaxx said...

selamat hari raya ke-31 lah. ok ke?

~0~ said...

btol la...salah orang nampak salah sendiri xsedar...

Darkk said...

Ries Lee,
Haha. Nice one.

Kaxx,
Buleh. Tapi mana ada raya ke 31. :D

~!~,
Ada lah. Jarang ada yang ngaku salah sendiri.

Liliyuli said...

TERbangun lambat. tak berebut bilik air. TERmasuk kelas lambat. lu memang penyabar..penyabar tak kena tempat...hahaha

Darkk said...

Liliyuli,
Sabarkan separuh dari iman :D

♣haNie♣ said...

hipokrit..
topeng separuh benar manusia XD

paiseh said...

luhur sungguh! kalu tak lu mebi rakan2 lu yang kena balun.. pengorbanan tu~

Rozita said...

kita manusia biasa
bukan spt Rasulullah yg telah di cuci hatinya
namun, kita cuba utk menjadi yg sebaik mungkin
salam~

Darkk said...

hanie,
yah. Separuh dari manusia.

paiseh,
gua ingatkan lu tak nak komen dah kat page gua.
haha.

rozita,
yah. itu lah manusia. cuba jadi lebih baik. :)

tasikmerah said...

darkk, anim dtg opis aku td tp dia lupa nk bwk romlah. ko amik je lah dr dia yek. jgn gegaduh plak ngan macha. he he.


.

Si Aizuddin said...

Aku pun senyum je kalau orang cakap kat aku macam tu. Lepas tu tengoklah tayar motor dia bocor. hahaha hipokrit tak aku

Darkk said...

Tasik merah,
Akak, nanti lah ambik. Dia memang gitu. Huhu

Aizu,
Hipokrit jugak. Dan pendendam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails