Pages

Malam Ini, Tak Buleh Tidur. Menarik kan?

Bila korang tak buleh tidur, apa korang buat?

Memasak?
Menyanyi?
Mengira biri-biri halimunan?
Membuka buku sejarah?

Atau lain-lain lagi?


Aku..

Bila aku tak buleh tidur, aku akan pejam mata rapat-rapat. Kejab-Kejab. Mula fikir yang indah-indah sahaja.

Dan tak lama kemudian, aku terlelap. Dan esok pagi, mungkin tengah hari, aku terjaga.

Atau;

Bila aku tak buleh tidur, aku akan pasang lagu yang berentak sentimental, Mati Hidup Kembali dendangan Butterfingers misalnya. Mendodoikan diri sendiri.

Dan tak lama kemudian, aku terlelap. Dan esok pagi, atau mungkin tengah hari, aku terjaga.

Atau;

Bila aku tak buleh tidur, aku akan makan. Bila makan, secara automatik, kenyang. Bila kenyang, mata jadi layu, kuyu. Disorongkan bantal untuk orang mata kekuyuan , secara jujurnya atau KBKKnya, dia akan terbaring kekenyangan dan lalu tidur.

Dan tak lama kemudian, aku terlelap. Dan esok pagi, atau mungkin tengah hari, aku terjaga.

5 comments:

paiseh said...

baca buku laa brader~

Ries Lee said...

makan pastu tido...
patut la gemok...
hahaha...

Ain Butterscoth said...

sume nye bgn tgh hari. baik bgn mlm nye tros balik. ape daaaaaaa

jo said...

gua xsempat nak buat apa-apa...
letak kepala terus tido...
xde hal punya....

fndrocka said...

kkalau aku..nak tido tu mudah je..mcm2 cara/gaya boleh.tapi nak rajin tu yang sukarrr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails