Pages

Siri Berbual Dengan Kalendar

"Eh, dah sampai mase ke? Lek ar dlu"

"Eh, tak buleh. Dah nak expired dah ni"

"Ala, lek ar dulu. Minum kopi ke teh tarik ke.."

"Tak buleh la. Dulu masa awal-awal ko tak nak ajak."

"Alah, dulu awal-awal tak biasa lagi. Sekarang dah kacik. Mari la"

"Mintak maaf la geng. Aku kena pergi ni"

"Ala jangan ar pergi dulu. Nanti aku rindu kat ko"

"Tak pe la. Ko mesti tak rindu kat aku nye"

"Pasal apa lak tak rindu?"

"Nanti ko dapat pengganti aku. Mesti ko enjoy dengan dia"

"Tapi ko tak sama dengan pengganti ko"

"Takpe, ko boleh biasakan dengan dia. Jangan bimbang"

"Erm..baiklah. Ko jaga diri okeh. Jangan nakal-nakal."

"Ko gak"

"Selamat Tinggal"

"Selamat Tinggal. Sayonara"

Aku dengan pantas mengoyakkan kertas kalendar yang tertera 31hb Disember 2008. Esok dah masuk tahun baru. 1 Jan 2009. Buat apa untuk tengok yang lama. Usah dikenang tarikh yang bakal pergi. Aku menatap sayu kertas itu. Tanda perpisahan.

Tiba-tiba telinga ku berdesing. Bingit. Kepala Pening. Rasa Nak Pitam.

"DEY TAMBI, APA U BIKIN? U KOYAK KALENDER I. APA U IGT KITA DUA ADA SHARE BELI INI KALENDA KA?" jerit Si Mamak.

"KALO NAK KOYAK PUN, TUNGGU LA ITU PUKUL 12, NI BARU PUKUL 3 PETANG" sambung beliau lagi.

Aku tertunduk malu. Rasa cam tampal balik kalendar mamak tu.

"Err..Teh Tarik Satu"

...

*Aku dah makin malas nak tulis blog. Makin lama makin ngarut. Rasa nak jual je blog ni. Sapa nak beli?

7 comments:

Tny said...

Hahahaha! :))
Teruk.. teruk.. punya lah excited nk masuk tahun baru.. haa.. calender mamak pulak jadik mangsa!! :P

Alaa.. blog kan aje.. layan..

Darkk said...

@tny:
auww..malunye saya..

aah..blog je..baiklah saya layan

hajime said...

ah!
berdesing!
ko mengingatkan aku kepada satu peristiwa...
tunggu di alam angker...
eh?
aler...
ko nak jual ke...
x best a gini...
tp kalau ko betul2 nak jual...
ko try ebay...
mudah ke...

Izzah Abd Malik said...

kau nak jual berapa?aku tak pakai duit ringgit,aku pakai rupiah.boleh?

ala..betul kate tny tu,kau blog,aku layankan ajee:)

Darkk said...

@hajime
ah, alam angker lagi.ala2 puaka ke?

saje je ugut nk jual.

@izzah
ko tak pakai ringgit.aku terima euro.
100k euro okey dok?

Hidemichi said...

darkk...kalau nk jual bahan bacaan, jual kat Amazon. eBay tu nk jual patung gundam ble la!

Darkk said...

@Hidemichimomotani
ah, ye ke? baik..
saya try amazon

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails