Pages

Lompat Si Katak Lompat

Lompat Si Katak Lompat

Lompat La Tinggi-Tinggi

Kalau Tak Cukup Tinggi

Jangan Berumah Di Tepi Bukit

Bila Hujan Lebat, Tanah Jadi Lembut

Mudah Tanah Runtuh, Sengsara Diri dan Famili

Kesian kat Orang Bukit Antarabangsa

Masing-Masing Saling Tuduh Menuduh

"Aku Tak Buat, Engkau Buat"

"Eh, Apasal Aku Lak? Engkau dulu pegang. Engkau la Buat"

Aku duduk diam. Buat Tak Tahu. Tanda Bosan.

Tuduh-tuduh. Perancangan Ada. Perlaksanaan Tak Ada.

Bila Dah Jadi, baru ada Perlaksanaan. Serta Merta.

Macam Katak, Tak Acah. Tak Melompat.

Lompat La Tinggi-Tinggi, Si Katak

Ngeri Jugak Rupenye. Mintak Dijauhkan la.

8 comments:

@tune® said...

biasela...bile da terhantuk baru nk terngadah...

Darkk said...

@tune
sudah geharu, cendana pula.
hihi

hajime said...

kalau takut dilanda tanah...
jangan berumah di tepi bukit...

Darkk said...

@hajime:
ah, betul.
anda hebat,wahai mahaguru

Pengejar Masa said...

aku dah ulas dlm blog aku. apa nak buat, dah berak baru nak cari air

Darkk said...

@pengejar masa:
ah, betul tu. Pastu mula menjerit2 mintak tolong

Tny said...

Kelakar Hajime-->> syiok2 ubah pepatah melayu!! :P

Errmm.. takut jugak.. mintak dijauhkan..

Darkk said...

@Tny
hajime kelakar. Saya rasa nak bela je dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails