Pages

Salji Masih Turun

Aku mandi dengan pantas. Tiada kicauan burung. Angin Sejuk pantas sekali. Sesekali terdengar bunyi angin yang menakutkan. Seperti aku hidup berdua di dalam rumah usang ini. Salji masih turun.

Aku membaluti badanku dengan beberapa helai kain. Kain yang telah dijahit membentuk seluar dan baju. Supaya tidak terketar dek kesejukan di negeri orang. Minda ku mula terbayang keindahan musim tropika di negeri sendiri. Ah asyiknya. Salji masih turun.

Perutku mula berbunyi. Tanda perlu diisi. Kekenyangan harus dirasai. Agar tidak memudaratkan diri. Ku pandang tingkap. Salji masih turun.

Berpakaian lengkap. Berbaju tebal. Aku keluar menuju ke arah peluncur salji automatik ku. Keluar memburu. Untuk Jadi kan santapan. Ku dongak ke langit. Salji Masih turun.

Ku putar throttle sehabis baik. Penuh bergaya. Merentasi timbunan sisa salji yang putih. Sejuk terasa. Perlahan hatiku menjerit. Angin Sejuk. Salji masih turun.

Masa berlalu tidak terasa. Destinasi dituju telah pun tiba. Ku turun dari Peluncur Salji ku dengan keadah termudah. Jimat Masa. Salji masih turun.

Ku menghampiri destinasi ku. Ku pandang sudut kosong. Meletakkan punggung ku dengan berhati - hati. Menyandarkan belakangku. Agar berasa Selesa. Salji Masih Turun.

Dengan penuh semangat, aku memetik jari ku. Membunyikan bibirku. Memanggil buruan. Teknik yang betul untuk memerangkap beliau. Buruan telah hampir. Salji Masih Turun.

Pantas buruan ku menghampiri. Jantung ku mula berdegup pantas. Aku tidak bersedia. Buruan mula membuka mulut nya. Aku terkaku.

"Ya,cha. Apa minum?".

Salji Masih Turun.

4 comments:

Pengejar Masa said...

wah puitisnya!

macha_sezs said...

good one bai!

Darab Dua said...

rumah gua haram tak bersalji maji pon
sapa nak jawab?
heh!

Darkk said...

@pengejar masa:

ah,pengejar masa..cube pukul brapa skang?

@macha
sapa bai? aku darkk la..

@darabdua
gua tak leh jawab. gua rasa lu kne pindah la..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails