Pages

Pancingan yang Berjaya

Suatu petang yang hening. Ketika itu awan baru sahaja menurunkan hujan selebat-lebatnya. Kelihatan seorang tua sedang duduk di tepi lopak air memegang pancing tidak lupa sambil merokok.

Masyaratkat sekeliling memerhatikan dengan penuh kehairanan. Ada yang bersimpati dengan nasib si tua itu dan juga lupa ada juga yang mengetawakan si tua itu. Biasalah manusia. Hati Lain-lain. Rambut sama hitam. Badrul memerhatikan si tua itu dengan penuh rasa simpati. Beliau menghampiri si tua itu untuk berbual.

"Pakcik ni memancing untuk apa?"

"Untuk makan"


"Owh, kalau macam tu. Mari ikut saya makan. Saya belanja."

Mulanya Si Tua itu berdolak-dalik tetapi kemahiran Badrul memujuk beliau diitiraf tinggi dan sangat cemerlang. Si Tua itu malu-malu dan akhirnya akur dengan paksaan Bardul.

Sedang asyik menguyah makanan. Badrul bertanya kembali.

"Pakcik mancing kat lopak air tu ada ikan ke?"

"Owh ada, buleh la tahan"

"Biar betul pakcik nie. Dah berapa ekor dapat?"

"Kamu yang kelima"

...

9 comments:

hajime said...

demit!
(sambung gelak berguling2)
ah!
aku yg ke berape ek?

Isumaru said...

kalau org atas yang ke-enam
aku yang ketujuh nampaknya

:P

Sasha Sharifuddin said...

melihat..lalu berlalui pergi..

mcm tu aku tangkapan ke-8 ke?

Darkk said...

@hajime
ko yang ke 6

@ismal
ah betul. ko manusia yg ketujuh.
pandai matematik nie. dlu tadika kat mane?

@sasha
ah, awk tangkapan ke lapang yang lapang

macha_sezs said...

klik title.
scroll down.
klik pangkah.
saya bukan mangsa...

@tune® said...

hihi..cute la pakcik tuh..
pandai die pancing orang

Darkk said...

@macha.
ko penipu besar. mcmne ko leh antar komen kalo ko buat 3 step tu. aku buat entri pasal ne nnt.

@tuner
ah, kat U saya ada cleaner yang kami panggil Pakcik Chomel

Hidemichi said...

Hahahaha...
(tu je aku pandai komen)

Darab Dua said...

licik lu weh!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails