Pages

Di Petang Yang Hening

Sepi Menyelebungi Suasana. Ah, Tidak Sedap lah Sunyi begini, bentak hatiku. Aku mula mencari idea. Idea untuk memecahkan suasana sunyi sepi ini. Rakanku. Jibam, Shifu, Brahim dan juga Merul. Termenung kesepian. Tanpa suara.

Akalku tidak mati. Berfungsi. Lalu aku memainkan peranan untuk memecah kebuntuan sepi ini.

"Er..Korang cuti ini tak pergi mana-mana ke?" tanya aku selaku pembuka bicara.

"Mungkin pegi Genting kot" Shifu menjawab

"Jibam pulak?"

"Err..plan ke Serawak" respon Jibam

"Aku lak nak pergi Marikh" sampuk Merul.

Hahaha. Yang lain serentak ketawakan Merul. Kesian Merul diketawakan. Aku selaku pembimbing rakan sebaya menyuruh yang lain berhenti.

"Best tu tapi Ko kene belajar rajin-rajin. Ambek kos yang betul. Niat baik, ada usaha, betul cara, kerja kuat, pasti berjaya. Mesti sampai Marikh"

Merul mengangguk tanda faham.

"Brahim lak?"

"Aku nak pergi Matahari"

"Err..Mana buleh pergi Matahari. Matahari kan panas. Lagi pun tak dak manusia leh hidup kat matahari tu" terang aku dengan gaya pelajar tahun 3 sebuah institusi pengajian awan.

"Owh..kalo camtu aku pergi sane, malam."

...

6 comments:

@tune® said...

bijak betul si Berahim nih...
kalau samapai mlam belikan ole2

Darkk said...

@@tuneR:
tu lah..saya pun pesan suh dia bawak balek air perigi dari matahari.

hajime said...

dem...
nice2...

Darkk said...

@hajime
ah,
time kasih.

shila said...

hua2..pecah perut aku beb...

NaDiaHaNuM~ said...

klu cmtu,sy nk g bulan la!heee..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails