Pages

Good Luck Lily

"U..esok i exam..u doakan i kay?"
"Okay..i doakan u.."
"Tapi kena studi la. Jangan harapkan i saje doa. Tapi u tak studi"
"Niat Baek, Ada Usaha, Betul Cara, Kerja Kuat, Pasti Berjaya"

Nasihat aku kepada Lily. Nasihat itu aku tiru dari Cikgu Usop. Guru Motivasi aku di sekolah dahulu.

Peperiksaan merupakan sesuatu acara yang tidak digemari oleh ramai orang. Aku tak beberapa suka dengan acara ini.

Hal ini buleh mengakibatkan kemalasan yang teruk melanda. Hal ini juga menyedarkan bahawa kita ini malas.

Tetapi hal ini juga penting, kerana? Kerana ia dapat menilai kecekapan mental dan fizikal seseorang.

Karangan ini amat membosankan bukan? Aku bersetuju. Aku rasa aku nak tulis semata-mata nak ucapkan Semoga Berjaya kepada Lily.

Tertulis karangan pula, biarlah. Alang-alang tulis. Bukan selalu tulis karangan pendek. Cerpen ibarat cendiakawan berkata " Cerpen ini hasil gabungan cerita dengan pendek, Cer + Pen = Cerpen".

Lily suka gambar Close-Up Lily sendiri

5 comments:

hajime said...

lili?
lili + lili ek?

Darkk said...

@hajime:

pandai encik. dulu encik belajar sekolah mana?

♥chubbycekelat ♥ said...

lily?????

Darkk said...

@chubbycekelat
*blush*..hehe

Anonymous said...

ahha... exam mmg membuktikn sy malas... (',')v

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails