Pages

Jam 5.08 Petang

"Apa kau nak dalam Hidup Kau?"

"Aku Nak Apa-Apa."

"Apa itu "Apa-apa"?"

"Apa-Apa itu adalah aku nak balik pukul 5.08 petang"

"Nak Balik Mana?"

"Balik Rumah"

Hal ini tertulis di atas whiteboard dalam bilik Penyelia aku. Baru aku tahu. Impian seorang pekerja kerajaan adalah balik pukul 5 petang. Ah, Lupa. Hari ini aku dah mula pratikal. Jadinya, pukul 5 petang adalah waktu yang paling aku suka. Kepada kawan-kawan yang bermulanya praktikal pada hari ini, aku nasihatkan korang agar bersabar. Bersabar seperti Umpun-Umpun, Walau Diketuk, Walau Dikerat, Wajah Tetap Ayu.

Aku mengharapkan Jam Sentiasa Menunjukkan Pukul 5 Petang Agar Aku Boleh Balik Rumah.

4 comments:

Darab Dua said...

lu ckp kt bos kena cirit la.
gua syak nnt dia trus kasi lu balik jam 4ptg.
haha~

Darkk said...

@darabdua:
ah..alang-alang ckp cirit..ckp wa kne penyakit demam tak tertempat..
terus die kasi seminggu cuti..
haha

hajime said...

jangan lupe countdown kuat 5 saat terakhir tu...
5...
4...
3...
2...
1...
pastu lompat seperti hiro nakamura!
yaattttaaaa!!!!!

Darkk said...

@hajime:
kalo saya guling dari office sampai tempat parking moto dalam 5 saat tu. Ok dok?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails