Pages

RM 5 Juta

Boleh tolong pecah duit 5 juta tak? tanya seorang makcik kepada aku. Aku yang pada mulanya sibuk dengan custumer lain, terpinga-pinga dengan permintaan dia. 5 juta bukan nilai yang sikit. Banyak juga. Ringgit Malaysia pulak tu. Bukan rupiah.

Mungkin aku salah dengar, bisik hati aku dan meminta makcik itu mengulang semula soklannya.

"Boleh pecah duit 5 juta tak?" Makcik itu, sambil menghulurkan sehelai kertas berwarna oren dan biru, dan di atas kertas itu tertera angka lima dan 6 angka kosong di belakangnya.

























6 comments:

fararusdi said...

erkkk?

kaxx said...

owh.biasalah nie.
aku biasa bagi adik aku buat duit jajan.

@tune® said...

pe lagi..
hentak la kasi pecah!!

khadijah said...

oh ada eyh? *percaya*

KuroHoshi said...

mkck tuh tua ke x? kalo x bape tua ak nk smpi hati kasik karate sepam.

melon. said...

aku ingat duit jutaria.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails