Pages

Pengalaman Saya Di Besut

Malam-malam atau pagi-pagi, masih belum tidur lagi. Padahal saya penat macam orang penat. Maklumlah, saya baru balik dari Besut. Menghantar adik saya belajar di sana.

Besut, dulu saya ingat kawasan terpencil. Memang hulu sangat-sangat. Tak dak pembangunan. Tapi ternyata saya silap. Ada KFC di sana. Jika ada KFC, bermakna ada pembangunan.

Walaupun hanya ada KFC, di sana turut ada gerai nasi kandar yang dijaga oleh gadis putih melepak, bermata kaca. Ah, cantik...ayam gorengnya. Maaf. Kalau saya jumpa nasik, awek buleh terlepas pandang. Makan nasik lebih seronok dari melihat awek. Selepas makan nasik, baru lah datangnya nikmat melihat awek. Eh, biasanya, lepas makan nasik, datang main game. Kemudian baru lah datangnya melihat awek. Bercampur aduk sekali ayat saya ya? Takpa saya sediakan persamaan untuk budak-budak sains & matematik.Nikmat:

Makan nasik > Main game > Tengok Awek

Saya hanya berani melihat sahaja awek-awek itu. Kerna saya berasa gugup untuk memulakan perbualan dalam loghrat Besut. Saya tak pasti loghrat Besut ini, dari Kelantan atau Terangganu. Tapi lebih kepada Kelantan. Rasanya. Takkan la, saya nak gunakan bahasa Beserah, tempat tinggal saya. Tak Budiman langsung, bak kata orang mat saleh.

Lalu, saya pulang. Dan sampai di Beserah, Kuantan.

Terima kasih kerana sudi membaca entri "macam shial" saya. Semoga kita bertemu lagi di lain masa.


10 comments:

famia said...

hahahahahahahahaa.
kelakar kamu ini.

PenagihAyamGoreng said...

beserah, kuantan?

Darkk said...

famia,
suka baca belog kamu. ayat-ayat kamu manis.

penagih ag,
yap. beserah, kuantan.

DilOt said...

tgk awek tetap ade ye...:D,,,

singgah di sini...

Sasha Sharifuddin said...

uik..
org beserah ke?kg mana?

Darkk said...

dilot,
tengok tetep tengok.

sasha,
ha'ah. bukan kampung. tapi taman.
batu hitam. rumah atas bukit, depan pantai, tepi gaung.

Rajuna said...

loghrat pala kamu!


hahah

Darkk said...

Ah, suka hati la. Juna.

@tune® said...

kfc??
da mkn yg pedas?

Si Aizuddin said...

Sebenarnya awek itu gadis jepunlah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails