Pages

Kasut Dalam Elarti

Kasut-Kasut dalam Elarti itu ada macam-macam jenis. Ada jenis pallas jazz. Ada jenis Converse. Ada Jenis Biasa. Crocodile. Dan Tak Semestinya Kasut. Selipar-selipar dalam Elarti turut ada bersama. Masing-masing terlantar di atas lantai. Penat mungkin. Lagi pun, waktu dalam elarti itu sudah pukul 7 petang. Jadi tak salahlah kalau semua yang berada dalam elarti itu kelihatan letih, penat dan pucat.

Di stesen Seremban, satu pasang kasut masuk. Kasut warna Cokelat. Jenama? EverLast. Agak Lusuh. Mungkin tidak dijaga baik. Kasut itu mengambil tempat di kerusi berhampiran dengan pintu keluar masuk elarti. Untuk menjimatkan masa keluar nanti. Dan mahu jadi kasut yang pertama bila sampai di destinasi. Sudah duduk, kasut itu mula lentok. Ke Kiri, Ke kanan. Ulang-ulang. Ikut Momentum Elarti tu.

"Sopi..Sopi"

"Bangun Sopi.."

Satu suara mengejutkan kasut itu dari lentoknya. Kasut itu perlahan-lahan sedar. Dan menggenyeh-genyehkan matanya. Tampar sikit muka. Biar betul-betul sedar. Lepas itu dia tercari-cari suara yang mengejutkan dia dari lena dia. Mahu mengayang siapa yang berani menggangu. Cilakak. Baru je nak mula mimpi princess. dayang seksi dan Maria Ozawa. Threesome.

Tercari-cari juga la kasut itu siapa yang mengejutkan dia. Penat mencari, dia duduk kembali. Dan sambung lentok. Ke Kiri- Kanan. Ikut Memomentun Elarti.

Meletihkan juga untuk mencari siapa yang baru mengejutkan dia. Penat mencari. [Work In Progress]

5 comments:

Efa said...

tumpang baca.. hoho.. ;)

macha_sezs said...

ape maksud work in progress tu pada entry ko ni?

amirahsyuhada said...

ala bersambung ker? frust aku.

weh ko dah kat jepun yer, kem salam kat takashi koneishiro, hehe.Haha.

FarhanaLicious said...

penat membaca. erkh

@tune® said...

sungguh everlast kasot itu..tp xbisa dibawa mati bukan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails