Pages

10 Komen, 10 Hari, 10 Cerita - Dua

Introduksi dimulakan dengan mencampak Edward Blake a.k.a The Comedian dari Apartment Mewahnya sangat mengujakan hati aku. Tidak lupakan juga watak psiko Rorschach yang sangat hebat - Darkk selepas menonton Watchmen.

Sejak kejadian itu, aku tidak lagi bertemu dengan Fasha. Dan Khabar nya dia telah menjadi seorang pelakon terhebat di Malaysia. Muka dia terpapar di dada akhbar dan majalah hiburan. Aku dengan hiburan seni Malaysia tidak berapa kacip. Aku lebih suka kepada dunia hiburan Jepun. Skirt mereka lebih singkat dan peha mereka lagi putih dari artis Malaysia.

Ah, Lupa pula nak perkenalkan aku. Nama aku Amir . "Amir!"- @tooney rooney. Nama penuh Amirull Sharif bin Ismail Saarof. Biasa dengan kawan-kawan diorang panggil aku Amir. Dekat rumah, mak pak panggil abang. Heh! Anak sulong la katakan. Gadis-gadis pun buleh panggil aku abang. Sila-sila lah amalkan panggilan abang itu kepada aku. Terhad pada gadis. Haha..

Aku sekarang berkerja sebagai guru Bahasa Melayu di sekolah Menengah yang tidak berapa glemer. Ah, masih segar lagi pertama kali aku melangkah masuk ke sekolah itu. Aku di sambut dengan meriah sekali. Hamparan karpet merah. Bunga Manggar, paluan kompang, bunga telur dan bermacam-macam lagi. Yang tak dak. Silat dan Pom-Pom Girl sahaja. Heh. Itu yang aku marah. Apa sal tak dak pom-pom girl. Mereka bukan tak tahu yang aku suka pom-pom. Hal itu menguris memori indah aku. *menitik air mata di pipi*

Sampai di sekolah itu, aku ditugaskan mengajar tingkatan 4. Kelas 4 Anggur. Peh. Ada lagi kelas nama buah-buahan ini yek? Aku rasa kelas paling pintar mesti nama Durian. Sebab Durian tu Raja Segala Buah. Aku pun tak tahu camna Durian buleh dapat Raja Buah. Sebab ada Duri kot? Ke ikut undi SMS? Huh. Kalau sebab duri, mesti kaktus jadi raja kalau dia buah-buahan. Kalau ikut undi SMS, mesti Mawi menang sebab dia raja SMS. "Awak, Awak Kelas apa?" . "5 Mawi". Pergh. Bapak tak sedap.

Waktu mengajar aku. Pukul Sebelum Rehat Hari Isnin dan Selepas Rehat Hari Rabu. Cabaran juga mengajar pada masa-masa tu. Sebelum Rehat, pasti budak-budak tak beri fokus sebab sudah ingat keenakan air sirap sejuk di kantin. Dan Selepas Rehat pula budak-budak tak beri fokus sebab tak tahan nak pergi Jamban angkara minum bergelen-gelen sirap sejuk di kantin. Huh, tak boleh jadi. Aku sebagai cikgu yang prihatin kepada murid-murid mesti membuat sesuatu.

3 comments:

Hidemichi said...

ciss...kalau bersambung katakanlah!

AKU said...

huhu..ayaq sirap paling femes masa skool dulu..huhu

macha_sezs said...

rehat ari selasa.
cucur badak kat dewan makan...

perhhhhh...

"woi budak!amek lagi semangkok untuk aku!!"

fuii...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails