Pages

Lily Mungkin Entah

Semalam, Aku sempat Telafon Lily. Mungkin sudah lama tidak mendengar suaranya. Bukan bermaksud rindu. Tetapi bosan.

Dalam dua, tiga deringan. Dia angkat. Kami berbalas Hi. Berbual mengenai masa sekarang. Dulu aku kerap Talifon Lily, kerna aku suka pada Lily. Rasa rindu menebal. Tapi itu dulu. Sekarang aku sudah jarang. Hati Hancur, Pecah bederai. Heh. Tidak. Entah kenapa hati ini sudah berhenti merinduinya, mencintainya. Bosan akan cinta yang tidak berbalas. mungkin. MUNGKIN.

Aku, Lily berborak akan masa depan. Masa depan yang belum pasti. Bertanyakan pasal Jodoh. Heh, Aku memang sudah give up dengan jodoh. Lily? Heh. Aku tak pasti dengan dolak-dalik entahnya. Malas melayan. Sikit-sikit, Entah. Sikit-sikit, ENTAH.

Aku ajak Lily bersembang tentang masa lampau. Kabaran rakan-rakan lama ajak bertemu semula. Aku tidak pasti dengan tarikhnya. Adakah aku berpeluang atau tidak. Masih menjadi tanya tanya. Sibuk aku masih sibuk tika itu.

Sedang asyik berborak, aku ditegur mesra oleh seseorang.

Aku diarah letak Handphone oleh pegawai a.k.a paramugari cantik dalam Shinkansen. Aku meletakkan handphon kerana paramugari takut mengganggu sistem pengoperasian kereta api bullet itu.

Kalau lah aku tahu awal-awal, sudah tentu aku buang handphone ini sebelum naik.

2 comments:

ifan laura kiehl. said...

dramatik (:

macha_sezs said...

macam tuutttt....

ckp je ko baru lepas gayut dgn ex ko...


lalalala~~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails