Pages

Reviu Cincai: Mydin MiTC, Ayer Keroh

Apa Gila Orang Berpusu-Pusu ke Sana. Awek Segar Segar dari ladang. Mak Cik Pakcik Memeriahkan Suasana. Aku tak ke sana? Tak Melaka la kalau event Pembukaan Shopping Mall sepi sendiri.. Aku gegas ke sana.

Lepas balek kerja, Lepas tengok Drift dekat Parking Lot MiTC, Lepas Solat Asar. Aku ke lokasi yang tidak stragetik itu. Jalan ke sana, Sempit-sempit. Halus-Halus. Ramai yang terpaksa parking haram disebabkan parking yang kurang. Aku buleh syak kalau aku jadi MBMB, dalam satu hari aku buleh dapat Mercedes. Kutip duit saman parking. Aku pun parking Haram. Haram..

Pembeca & Beca Berhias turut ada di sana. Apa kehal nye? Aku tak pasti. Biasa mereka melepak di rumah merah, dan Jalan Jonker. Dan sekitar Makhota Parade. Mungkin hari itu buleh menjanakan income mereka pasal ramai orang di sana. Aku bermungkin sendiri.

Berapa tingkap? Takda masa nak kira. Berapa Tingkat? 2 Tingkat. Berapa ramai pekerja? Aku tak sempat banci. Aku sibuk mengejar ayam perchik murah harga sebawah rm10 seekor dan juga lari dari promoter kad kredit. Apa ke bongok student pun disuruh buat kad kredit. Cilaka.

Aku menghabiskan masa 1jam lebih dekat sana. Tak da apa-apa yang menarik kecuali ayam perhik dan ayam goreng. Eskelator rosak menyebabkan orang ramai yang menolak troli beratur panjang di sana. Macam suasana haji pulak. Sebab ketua barisan tu pakcik pakai kopiah.

Orang troli penuh, aku berlenggang dengan segulung risalah harga. Lepas itu, baru lah aku pegang plastik berisikan dengan ayam perhik seekor. Aku pulang bertemankan imaginasi nikmat melayan ayam.

Kesimpulannya, nanti-nanti lah kamu orang pergi. Sekarang tengah ramai orang lagi. Tunggu la seminggu dua. Nanti kurang orang. Buleh la kamu jalan puas-puas. Nak baring dalam tu buleh. Kamu nak golek-golek atas eskeletor pun takpa.

Aku bagi 2/5 Bintang Untuk Mydin MiTC, Ayer Keroh.

1 comment:

amirahsyuhada said...

akupun tak pergi lagi mydeen tapi aku dengar memamng Macam-macam adaaaa..haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails