Pages

Reviu Cincai: The Karate Kid (2010)

Jangan tertipu dengan tajuk. Tiada langsung karate yang dipamerkan. Semuanya kungfu. Walaupun semuanya kungfu, tiada satu kamera angle pun menunjukkan mee kungfu. Yang ada, mee instant!

Saya malas nak tulis panjang-panjang. Cerita yang tipikal. Tapi macam biasa, olahan cerita yang kurang biasa. Mengisah seorang budak yang terpaksa pindah dari Detroit ke China kerana mak dia terpaksa bekerja di sana. Ayah dia dah mati. Kesian. Di sana, dia menghadapi masalah untuk blend in dengan kengkawan China. Selalu kena buli tapi dia balas buli balik. Watak hero yang balance. Buleh buli dan buleh kena buli. Saya suka dengan watak hero ini. Anak Will Smith. Terer berlakun. Macam ayah dia.

Sepanjang dia duduk di sana, dia tak dak kawan dan selalu kena buli. Hal ini membawa dia bertemu dengan Jackie Chan. Jackie Chan pulak aadwawelaskejaosdkjoc.as.d..Saya malas nak tulis lah. Cerita dia best jugak. Tak de lah rasa membazir. Menghiburkan.

Senang cerita, saya kasi 4 dari 5 bintang. Yo!

Oh. Nak tengok Jackie Chan bosan-bosan pukul budak? Tengok lah cerita ni.

1 comment:

nizamsani said...

tengok kat IMDb, ada macam2 tajuk filem ni. http://www.imdb.com/title/tt1155076/releaseinfo#akas

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails