Pages

Teori Cikgu Saya

Saya rasa macam saya kena sumpah saja. Tak tahu la apa sumpahan apa, tapi cikgu pernah kata pada saya;

"Awak, soklan susah buleh buat. Soklan senang tak buleh buat pulak"

Pada mulanya, saya biarkan saja. Entah lama kelamaan. Macam menjadi-jadi pulak teori dia. Sampai lah satu ketika saya tadi, sedang membuat satu soklan latihan di dalam kelas. Soklan tak susah mana. Contoh mudah. Saya rasa congak-congak pun buleh siap.

Jadi saya congak dalam otak, 9 bahagi 2. Lepas tu, Bila compare balik jawapan saya dengan rakan sekelas. Saya dapati, jawapan saya salah.

Sejak bila 9 bahagi 2 sama dengan 7?

Saya mula salahkan simbol bahagi yang menyerupai simbol tolak. Dan saya juga menyalahkan teknologi kerana melembabkan otak saya.

Tapi, di sudut yang ceria, saya juga mendapati teori cikgu saya tentang saya makin tidak benar. Saya telah menjadi seorang yang "Soklan susah tak buleh buat, soklan senang pun tak buleh buat"

6 comments:

siggplus said...

kau dh balik ke pangkal jalan?tanak guna intensedebate dah?

mungkin formula matematik dlm otak kau terlalu kompleks sampaikan 9/2=7

mungkin juga jawapan tu salah

Darkk said...

Malas lah. Aku nak bukak lambat.

Oh. Mungkin jugak.

crazy_labelle said...

haha... ak pon terpkai teori salan susah xley buat, snang pon xbole...

Si Aizuddin said...

Teori aku susah tak nak buat. Senang malas nak buat. Siapa yang suka sangat buat soalan-soalan ni

Eldy said...

Dah cuai apa boleh buat ? xD Teori cikgu tu terpaksa diterima .. haha !

jo said...

zaman sekolah....lain....
zaman unibesti lain...makin bengap adalah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails