Pages

Lari, Lari, Terajang

Lari-lari, terajang. Lari, Lari, terajang. Haha. Kini dah tak dak lah. Kalau dulu mungkin ya, bulan ini tidak lagi. Orang kata bulan ini bulan semua setan yang kita tak nampak semua dah kena ikat. Setan manusia macam mana? Tak kena ikat ke? Kalau jumpa sila la tambat mereka di tiang-tiang lampu berhampiran.

Bulan ini, hanya tinggal nafsu saja. Iman lawan Nafsu. Agak-agak berapa kosong Iman kena? Atau berapa point nafsu leading? Atau nafsu kalah teruk? Ha-ha. Tepuk dada. Tanya diri sendiri. Muhasabah. Kalau tanya selera, aku syak kompem berbuka di siang. Ye la, dah lapar. Mula la nafsu nak itu, nak ini. Nak makan kari kepala kambing la, nasik kuah kicap cicah berudu la dan macam-macam lagi.

Malamnya, jangan pula melantak sampai ke subuh. Mentang-mentang siang tak buleh makan. Jadinya, makan 11jam malamnya. Kunyah-kunyah, telan. Makan-makan, telan. Nampak makanan, telan. Tak kunyah. Rakus. Ikut nafsu.

Kurangkan ikut nafsu dibulan posa ini la. Banyakkan beramal. Posa buka makan apa tu tolak tepi, dan fikir berapa rakaat yang kita mahu buat malam nanti. Itu saja. Aku bukan nak berleter, cuma peringatan kepada diri sendiri.

Selamat Menyambut Ramadhan Al Murbarak.

3 comments:

Si Aizuddin said...

nasik kicap cicah berudu eh.

Darkk said...

Mau eh?

macha_sezs said...

kau makin gemuk kan??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails