Pages

Dulu, Sekarang & Nanti

Dulu, aku pernah cinta Lily. Sayang pada Lily. Dulu aku pernah bawak kereta terbabas masuk semak, semata-semata nak balas SMS Lily. Dulu, Aku pernah jadi secret admirer, kasi teddy bear senyap-senyap untuk Lily. Tapi itu semua Dulu.

Sekarang, cupid-cupid cinta aku telah lari jauh, Terbang entah ke mana. Sekarang, rasa bodoh jadi setia. Sekarang, Lily dan aku masih berkawan, Aku selesa berkawan dengan Lily. Sekarang, perasaan ghairah mahu bercinta sudah tiada. Tapi itu semua Sekarang.

Nanti, mungkin Lily suka pada aku, tapi aku sudah bertunang dengan supermodel entah mana-mana aku kenal. Nanti, mungkin Lily berkahwin dan mempunyai anak perempuan yang comel, sesuai dijodohkan untuk isteri nombor empat aku. Nanti, mungkin Lily bahagia dengan suaminya, tapi aku masih sendiri dan mati menyepi. Tapi itu semua Nanti.

Akan tetapi,

Kita abaikan Dulu dan Nanti. Fokus kepada Sekarang. Yang Dulu kita jadikan sejarah dan Yang Nanti kita jadi kan target. Sekarang aku mahu ucapkan selamat menjalani peperiksaan yang mendatang untuk Lily. Sila jangan salin jawapan sahaja. Baca, dan abaikan malas mu. Gamabatte bak kata Orang Beseroh.

Avakadabra: Hidup Itu Randum

26/10/2008 - 03/05/2009

7 comments:

paiseh said...

qada' qadar weyh!

macha_sezs said...

ape pasal dgn tarikh kat bawah tu?

ifan laura kiehl. said...

penuh makne (:

kaxx said...

aku simpati pada supermodel itu..

FarhanaLicious said...

gud luck utk lily!

Darkk said...

Apa cilake gamabatte tu?

@tune® said...

hihi
cam lagu flop popyy

aku dan kamu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails