Pages

Memoir Siang Sabtu

Siang tadi, waktu sedang lepak-lepak dengar taklimat dari Penasihat Akedemik.

"Kau bila nak update blog?" tanya Macha. Muka dia serius. Mata merah. Hidung kembang kempis. Macam marah. Padahal dia baru je lepas gelak-gelak dengan makwe.

"Pukul 3.10 pagi Ahad" aku jawab sambil sedut laju air kotak Teh Kundur jenama Rex. Sadap jugak. Rasa penuh dengan vitamin. Lepas tu, aku buang kotak tu dalam tong sampah. Macha sambung bergelak sakan dengan makwe dan aku sambung borak dengan kerusi. Orang tak hensem mana ada makwe nak ajak gelak.

Dalam beberapa 2 jam, taklimat pun habis. Aku cepat-cepat belah dari dewan tu, pergi ke tempat makan tengah hari. Aku harap ada nasi minyak. Lagi pun, masa taklimat tadi aku dah terasa nak makan nasi minyak. Siap rancang lagi nak crash kat mana-mana kenduri kahwin semata-mata nak makan nasi minyak.

Dan Tuhan masih sayangkan aku. Dapat juga makan Nasi Minyak.

Eh.. Ke tadi Nasi Tomato?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails