Pages

Sarip Mahu Zombie Peliharaan

Pagi itu, Sarip bangun perasaan teruja. Sarip tahu, hari itu pasti hari yang mengembirakan Sarip. Sarip mahu hadiah istimewa dari mama dan papanya. Kerna, hari itu. Hari ulang tahun Sarip yang ke 34.

Dalam minda Sarip, sudah terbayang yang mama dan papa, akan belikan Sarip seorang zombie peliharaan. Yang kepala botak, mata terkeluar, kuku hitam. Berbaju overall. Dan keluar suara , “Arrr” ulang kali selang tiga saat. Sarip mahukan yang itu. Kiut sangat zombie itu, menurut padangan Sarip.

Lekas-lekas Sarip turun dari katil, berlaki menuruni tangga rumah. Dengan harapan, mama dan papa akan jerit “surprise!!” bila Sarip sampai hujung tangga.

Tapi hampa.

Mama tak jerit pun “surprise” dekat Sarip. Papa pun sama. Sarip kecewa. Lalu, dia pun ke dapur untuk menikmati makanan sarapan yang berkhasiat iaitu bijirin konflek. Sarip buka peti sejuk pelan-pelan, dan ambil satu botol besar susu. Tutup pintu peti sejuk, pelan-pelan juga kemudiannya.

Waktu itu, sangat senyap. Sarip jadi hairan. Mana papa? Mana Mama? Diorang tak bangun lagi ke? Kenapa diorang tak bangun awal-awal, dan ucap selamat ulang tahun ke 34 pada Sarip? Atau awal-awal lagi diorang sudah keluar jumpa kawan-kawan diorang?

Sarip jadi kecewa. Hari ini ulang tahun Sarip. Tapi siapa-siapa pun tak ingat akan itu. Kalau lah, tahun lepas Sarip minta Zombie. Mesti tahun ini, Zombie itu dah dapat ucap selamat hari jadi pada Sarip. Sesal Sarip minta Pari-pari untuk hari jadi tahun lepas. Pari-pari tak tahan lama. Lagi pun kecil. Susah mata rabun sarip nak nampak pari-pari.

[Masih dalam Pembikinan]

2 comments:

@tune® said...

tua sarip dah

Si Aizuddin said...

Hahaha.. teruskan pembikinan (sedang kurius ni)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails