Pages

Raya ke 4

Berdebar juga kalau pergi raya makwe. Tengok mak ayah dia jenis serius, melawak pun dalam gaya serius.

Tapi lagi berdebar kalu mak ayah dia tanya, "Awok nok dok ke anok saya ni?" (Awak nak tak kat anak saya ni?)

Peh. Debau dia. Lain macam. Nak cakap nak, duit tak cukup. Keje takde lain. Nak cakap tak nak, kang melepas pulak. Line makwe open kat orang lain.

Peh. Memang keluh kesah mak esah lah.

Jawapan selamat;

"Sedak jugak kuih ni? Makcik buat ke?"

atau,

"Bilik air mane?" dan kemudian bila keluar, balik cepat-cepat. Kata mak tepon dalam bilik air suruh balik.

Bukan tak gentlemen ke ape. Duit tak bersedia lagi. Kalu dah duit ok, sanggup aje. Pegi rumah makwe tu, sanggup. Pegi rumah makwe ni, sanggup. Kalu 10 pasang makayah makwe tanya, memang kata sanggup je.

Kihkih.

3 comments:

fndrocka said...

kalau lari pun sama je...melepas..

jo said...

kalo nak cakap je la nak.
bukan nak menikoh masa tu pon.
adoii..

cacah said...

galok ngak eh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails