Pages

Gua Pun Nak Cerita Pasal Iklan Raya TV3 Jugak lah.

Banyak-banyak part gua rasa tak puas hati, part pakcik tu datang naik beca macam santa klous je. Muka pun macam pakcik Santa Klous. Songkok putih ke. Songkok hitam ke. Muka pakcik tu dengan janggut putih dia. Macam Santa Klous. Kenapa tak buat naik tikar terbang je? Misti takde masalah. Gua rasa tang je tu yang mula buat orang pikir bukan-bukan.

Yang part lain, gua okay je. Mesej Sublinal (Entah betul juga eja ke tak) ni memang dari dulu lagi ada. Nak elak dari terkena mesej sublinal tu, jangan tengok iklan. Macam gua. Gua asal iklan je, gua tukar chenel lain. Iklan je gua tukar chenel lain. Nat Geo favourite gua. Discovery Chenel favourite gua. Asian Food Chenel pun favourite gua. Apa guna ada astro berpuluh cenel kalu lu stay satu chenel je. Untuk yang takde astro, kan sekarang ada dekat 6 chenel. Lu pusing la mana-mana tivi yang tak ada iklan. Kalu semua iklan serentak, tutup tivi. Baca buku.

Itu kalu kat kampung.

Kalu gua kat rumah sewa. Gua pun sendiri tak tengok tivi. Gua tengok iklan tu pun kat youtube. Itu pun sebab orang ramai kecoh. Kalu tak memang gua tak tahu apa pun. Gua dah banyak mengatur rancangan tivi gua sendiri. Dengan apa? Dengan download cerita kat internet.

Lu pun buleh kawal rancangan tivi lu sendiri. Lu guna alasan tak reti download walaupun internet kat rumah berkelajuan 1Gigabit per saat (Ya. Bit. Bukan byte. 1 byte sama dengan 8 bit)? Lu adalah pemalas. Sekarang cara-cara nak download file semua berada di hujung jari lu. Maksud gua, lu klik mouse tu. Lagi banyak lu kelik. Lagi banyak lu tahu.

Lu takut tersalah kelik lalu terkena virus? Hah! Biasa la tu. Sebab tu lu kena belajar Ultimate Solution untuk komputer dan laptop ni. Ultimate Solution dia adalah format komputer. Bila dah belajar misti, lu berani nak kelik mana-mana link tanpa risau.

Peh. Tiba-tiba rasa panas hati. Okay lah. Gua stop sini dulu. Tapi secara konklusinya, segala luahan hati gua di atas ada flaw. Kalu takde tivi, macam mana nak ada cerita untuk didownload. Ye dok? Macam mana nak capture tivi series lepas tu upload kat internet kalu takde cerite? Ye dok?

Tapi anggap lah gua membebel kat kawan-kawan yang selalu tanya gua, "Macam mana nak download cerita ni weh?"

Okai? Okai.

Bai.

2 comments:

k.e.r.i. said...

tengok pada tajuk entry, aku ingatkan nak membebel pasal iklan tv3 sampai habis entry. lol.

helomynameisjaye said...

subliminal ko maksudkan?

atur rancangan tibi sendiri~aku sukaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails