Pages

Hari-Hari 2

Hari ni, aku banyak fikir dalam-dalam tentang hari esok. Aku fikir dalam. Aku fikir macam nak pergi kelas esok. Duit belum cucuk dekat ATM lagi. Dalam wallet ada 5 sen. Dalam tangki motor, minyak tak banyak. Kalau agak-agak nak sampai ke stesen minyak terdekat dekat kelas tu, mau kena tolak motor baru sampai.

Mintak tolong bidadari lah, kata aku dalam hati. Kemudian aku capai tuala, siap-siap untuk mandi. Tak sampai sela satu minit, tiba-tiba bidadari telefon.

U, kata dia. U ada rindu-rindu kat I ke?, tanya dia. Heh. Mengada. Selalu fikir aku rindu dekat dia. Padahal baru fikir pasal dia. Tak sampai tahap rindu lagi. Tapi memandangkan aku nak mintak tolong dia esok, kena bikin ayat seronok jiwa raga.

"Ha'ah. I rindu kat U. I baru je nak sudah taip mesej. Bila I nak tekan send, U telefon. Terkejut I. Nasib baik I tak tercampak handpon ni. Kalau tak, tak buleh la U telepon I. Nanti U jadi double rindu kat I. " susun ayat manis aku.

"Eleh. Ye la tu. Kalau I double rindu, U misti lah triple rindu. Kan?" balas dia.

"Eh, tak. I jadi Core 2 Duo Rindu. Hehe. April dah makan?"

"I dah makan tadi. Makan dengan March. Oktober. September"

"Mei mata sepet tak makan sekali?"

"Tak. Dia merajuk dengan I. Sebab I foolkan dia"

"Ooo. Apasal U foolkan dia?"

"Sebab I kan April Fool. Hahaha"

Kemudian bidadari gelak macam setan. Aku cepat-cepat tekan butang merah. Buat-buat terputus. Takpa lah. Esok kalau dia telefon cari, gunalah alasan, "April, asal letak telefon semalam?"

1 comment:

DilaFAS said...

tindakan anda tekan butang merah adalah terbaik...=D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails