Pages

Esok, Saya Korbankan Waktu Tidur Saya untuk Solat Sunat Aidil Adha.

Tahun lepas, tak pergi. Maklum lah. Raya di perantauan, Melaka. Mak jauh, Ayah jauh. Famili Jauh. Makwe takda. Jadi, saya tidur terlajak sampai ke petang. Normal untuk perantau. Yang raya jauh tu, apa ada hal? Bukan selalu tak raya bersama.

Tapi tahun ini, tidak lagi. Esok pasti kena gegar dengan ayahanda dan bonda. Lagi pula, esok Jumaat. Kombo.

Oh ya. Nasihat saya kepada mereka di luar sana. Sila informkan makanan yang best untuk saya datang berkunjung. Yang Daging Bakar, saya masukkan dalam first priority list (Wajib Kunjung). Rumah yang buat Mee Udang, saya tak pergi. Raya dengan Mee Udang. Kombo Cacat.

Esok, ada penyembelihan beramai-ramai. Sapa yang sukakan aksi darah memancut-mancut. Sila jadi tukang pegang kepala lembu. Sapa suka tengok tahi memancut-mancut, sila pegang bahagian belakang lembu. Sapa suka bancuh sirap. Sila bancuh sirap. Sapa yang menangis mak pak takda pegi haji. Sila nangis di saluran yang betul. Saya tak mahu dengar meroyan kat MHI esok.

Selamat Hari Raya AidilAdha untuk Pembaca Belog Avakadabra.

Salam Ukhwah. Salam GoogleWave.

p/s: Aku ada invitation untuk Gooogle Wave. Ada tinggal 7 lagi. Jadi sapa yang cepat dia dapat. Tinggalkan emel di ruangan komen. Apa itu Google Wave? Cari sendiri. Sebab aku pun tak reti nak terang. Tapi bakal jadi fenomena lah.

1 comment:

siggplus said...

selamat hari raya..apa kau nak korban raya ni? aku nk korban kejantanan aku..heh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails