Pages

Mari Tonton V

Tepat 4.55 petang, barisan panjang terbentuk. Terdiri daripada golongan kanak-kanak, pemuda, makcik, pakcik, uncle, autie, atuk, nenek dan tiada perdana menteri, timbalan menteri termasuklah ketua pembangkang. Semua membuat muka tidak sabar masuk panggung padahal ada lagi 5 minit lagi waktu masuk panggung.

Saya tidak terlibat dalam sesi beratur memberatur ini kerana pada hikmah saya, masuk awal pun bukannya wayang abis awal. Tapi saya pernah keluar awal dari panggung masa tengok death note 2 sebab nak ambek kawan saya. Lagi pun Death Note 2 bapak tak best langsung. Maki-maki juga saya tengok cerita itu. Tak caya tanya Macha. Dia berada di tempat kejadian.

Lagi sebab saya tak beratur masuk wayang, bukan ada orang buleh rampas tempat duduk saya. Sia-sia sahaja saya mintak kakak tu seat baek, tengah dan buleh tegur orang buat maksiat. Kalau ada orang rampas tempat saya. Pasti saya terbakar satu badan dan buleh menyebabkan kebakaran di dalam panggung. Kebakaran ini pasti merebak ke panggung-panggung yang lain. Kalau saya tak terbakar pun, pasti ada orang melayang ke bawah tika sedang orang lain tengah syok tengok trailer-trailer awal.

Saya bukan panas baran tapi sekadar memperjuangkan hak dan kepentingan orang melayu. Keadah agresif dan babarik digunakan untuk menyelesaikan masalah dengan cepat berbanding mengajak mengadakan perbincangan, memorandum persefahaman, mesyuarat yang hanya memakan masa dan wang ringgit. Lagi pun sempat pulak saya buat meeting time nak tengok wayang. Tak de keje..

bersambung...

6 comments:

BudAk hijAu said...

hot temper...??heh!

paiseh said...

lu jugak kabor.. bab2 hiburan ni orang kita memang hot..!

Hidemichi said...

bukan coupler buat maksiat duk kat tepi2, hujung2, atas2 ker? makin berani diorg skrg eh?!

macha_sezs said...

cite itu memang hanjeng tabest. bagai cipan dicelah bedah.

macha melaporkan untuk pawaz.

Chi-BOB said...

hehe
jangan la terbakar
kang abesss panggung wayang tu
tak dapat teman nak gi nengok geng ujung mggu ni

neway,darkk
do visit my bloh
i have TAG 4 u to be done
an interesting one
hehe

ajaa~ said...

eh..
mana sambungan cite nie?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails